Bij het Oude Raadhuis in Oud-Beijerland staat de komende weken een speciaal frame waar
voorbijgangers een foto kunnen maken. Gedurende de maand december wordt op initiatief van
Gebiedsmarketing Hoeksche Waard het thema ‘Waar ga jij van stralen?’ uitgedragen in een
campagne. Hiermee presenteert de Hoeksche Waard zich als de ultieme locatie om in de
decembermaand te winkelen, horeca te bezoeken en er op uit te trekken.
Ontdek de Hoeksche Waard
De gedachte achter de campagne is dat de Hoeksche Waard veel te bieden heeft en door inwoners en
bezoekers anders, maar met plezier, wordt ervaren. Tijdens de decembermaand biedt de Hoeksche
Waard alle gelegenheid om inkopen te doen, te lunchen of dineren of om natuur en cultuur te
beleven. Wethouder Paul Boogaard: “Het is misschien al weer weggezakt, maar de voorgaande 2
decembermaanden was het niet zo vanzelfsprekend om de deur uit te kunnen gaan en winkels en
restaurants in de Hoeksche Waard te bezoeken. In de ‘Waar ga jij van stralen?’ campagne laten we een
heel divers beeld van de Hoeksche Waard zien. Hiermee willen we inwoners en bezoekers aansporen
om vooral de Hoeksche Waard te bezoeken en bijvoorbeeld de kerstinkopen in onze gezellige
dorpscentra te doen. Dat is natuurlijk ook goed voor onze lokale ondernemers.”
Sympathieke winacties
Onderdeel van de on- en offline campagne is het betrekken van inwoners en bezoekers. Voor het
Oude Raadhuis in Oud-Beijerland staat een verlicht fotoframe waar bezoekers een foto kunnen
maken. Wie de foto met de #natuurlijkhw deelt op social media of het Instagram-account
(@natuurlijk.hoekschewaard) en/of de Facebookpagina (@dehoekschewaard) tagt maakt kans op 1
van de Cadeaubonnen Hoeksche Waard. Deze is inmiddels op veel plaatsen in de Hoeksche Waard te
verzilveren. Op de socialmedia-accounts worden ook in kerstsfeer bewerkte foto’s van
bezienswaardigheden gedeeld. Door onder meer te raden welke bekende plek dit is, kan 2 keer per
week een Cadeaubon Hoeksche Waard gewonnen worden.
Gebiedsmarketing
Het merk ‘Natuurlijk. Hoeksche Waard’ is het resultaat van een intensief participatietraject. Inwoners,
ondernemers en maatschappelijke partners werkten hierbij gezamenlijk aan de uitstraling en koers
waarmee de Hoeksche Waard aan haar imago en naamsbekendheid werkt. De verantwoordelijkheid
voor het uitdragen van het merk ‘Natuurlijk. Hoeksche Waard’ ligt bij Gebiedsmarketing Hoeksche
Waard dat al langer bezig is met het mogelijk maken van projecten die bijdragen aan de ambities van
de Hoeksche Waard. Op de website www.visithw.nl vinden bezoeker meer informatie en inspiratie
over wat de Hoeksche Waard te bieden heeft. Ondernemers die zich bij gebiedsmarketing willen
aansluiten, kunnen via www.natuurlijkhw.nl in contact komen met Gebiedsmarketing Hoeksche
Waard.
Foto: Casper Streefkerk