Met een schep in de grond zijn 2 projecten aan de N217 alsnog officieel van start gegaan. Tijdens de renovatie van de Heinenoordtunnel in 2023 en 2024 gaat er veel meer verkeer over de N217. Met deze projecten verbetert de provincie de doorstroming op de N217 en werkt zo structureel aan de bereikbaarheid van de regio.
Rotonde `s-Gravendeel en kruising Polderweg
De provincie past de N217 op 2 punten aan. De rotonde bij ´s-Gravendeel krijgt 2 rijstroken en wordt zo opgewaardeerd tot een turborotonde. Bij Mijnsheerenland wordt de Polderweg uitgebreid met extra opstelstroken. Ook worden er bij de Kruising Polderweg N217 verkeerslichten geplaatst.
De renovatie van de Heinenoordtunnel is met een aantal weekend- en 2 zomerafsluitingen van elk 2 weken natuurlijk wel een urgente reden om de punten aan de pakken. Deze verbeteringen komen ook na de renovatieperiode de doorstroming van het verkeer en de bereikbaarheid van de Hoeksche Waard ten goede. De projecten sluiten aan op al eerder geplande gebiedsontwikkeling met Cosun Beet Company.
Parallelweg
In 2023 realiseert de gemeente samen met de provincie het ontbrekende stuk parallelweg van de N217 tussen Maasdam en ´s Gravendeel. Samen met het waterschap Hollandse Delta realiseert de gemeente een vrijliggend fietspad tussen de kruising Reedijk en Blaaksedijk.
Samenwerking
Bij de symbolische starthandeling zijn ook de bestuurders van andere organisaties. Bestuurders van Rijkswaterstaat, de gemeente, het waterschap Hollandse Delta, Cosun Beet Company en het Wegschap Tunnel Dordtse Kil staan ook op de foto bij het bouwbord. Dit project is een mooi voorbeeld waarbij de samenwerking zorgt voor een nog mooier vervolg in de regio.
Foto: Casper Digital
Op de foto v.l.n.r.: André de Waal (Mourik Infra), Suzan Vos (Rijkswaterstaat), Annette ter Kuile (provincie Zuid-Holland), Roland Goossens (Cosun Beet Company), Harry van Waveren (gemeente Hoeksche Waard), Henk van der Drift (waterschap Hollandse Delta).